De afgelopen jaren kwamen we een probleem tegen bij het repareren van EMM's waarbij een specifiek onderdeel kapot was, maar het onmogelijk was om dit specifieke onderdeel te vinden.
Hierdoor hebben sommige reparaties enorme vertraging opgelopen en onze enige optie om deze apparaten te repareren was door de onderdelen van de voorraad EMM's die we hier hadden te verwijderen. De afgelopen zomer hebben we echter hard gewerkt om dit onderdeel zelf te maken en deze EMM's eindelijk te kunnen repareren, omdat het steeds moeilijker werd om kapotte EMM's online te kopen.
Zodoende hebben we het onderdeel reverse-engineered en kwamen we al snel met een prototype dat leek te werken op een EMM in onze testopstelling. We willen er echter altijd zeker van zijn dat een EMM die onze werkplaats verlaat duurzaam en betrouwbaar is, daarom wilden we het onderdeel onder alle verschillende omstandigheden en zware omstandigheden testen.
Een contact van ons in Nederland heeft deze tests voor ons gedaan en om in zijn woorden te spreken: "Ik zal deze EMM deze week met verschillende testprocedures naar de knoppen helpen".
Hij had een dubbele 225 E-TEC opstelling waarbij één EMM was uitgerust met een standaard EMM van BRP en de andere EMM was uitgerust met een gerepareerde EMM met dit nieuwe onderdeel.
De resultaten van de tests waren zoals verwacht, de EMM werkte zoals verwacht en er werden geen verdere problemen gevonden. De motor liep weer als vanouds. Het laatste wat nog gedaan moet worden zijn een aantal temperatuurtests om er zeker van te zijn dat het onderdeel geen onverwacht gedrag zoals oververhitting veroorzaakt.