Creditcardtransactie tussen VS en Europa mislukt:
In een steeds meer verbonden wereld is grensoverschrijdende e-commerce gemeengoed geworden, waardoor consumenten gemakkelijk goederen en diensten uit verschillende landen kunnen kopen. Deze wereldwijde markt brengt echter ook uitdagingen met zich mee, vooral op het gebied van betalingsbeveiliging. Een van die uitdagingen betreft transacties tussen Amerikaanse consumenten en Europese bedrijven, in het bijzonder met betrekking tot het beveiligingsprotocol 3D Secure.
3D Secure (3DS) is een beveiligingsprotocol dat is ontworpen als extra beveiligingslaag voor online creditcard- en debitcardtransacties. Het is een mechanisme dat ervoor zorgt dat transacties door de kaarthouder worden geverifieerd voordat ze kunnen worden verwerkt, waardoor de kans op fraude afneemt. 3D Secure is bekend onder verschillende merknamen, zoals Verified by Visa, MasterCard SecureCode en American Express SafeKey.
Wanneer een kaarthouder online een aankoop doet, wordt hij vaak doorgestuurd naar de beveiligde website van zijn bank, waar hij wordt gevraagd een wachtwoord of een code in te voeren die naar zijn telefoon wordt gestuurd om zijn identiteit te verifiëren. Pas na deze verificatie mag de transactie doorgaan. Dit proces helpt zowel de consument als de winkelier te beschermen tegen ongeautoriseerde transacties.
Beperkte adoptie in de VS
3D Secure is wijdverspreid in Europa, waaronder Nederland, maar wordt in de Verenigde Staten nog maar sporadisch toegepast. Veel Amerikaanse banken en creditcardverstrekkers zijn traag met het invoeren van 3D Secure omdat ze bang zijn wrijving te creëren in het afrekenproces, wat zou kunnen leiden tot afgebroken transacties. Dit verschil in adoptie kan leiden tot problemen wanneer Amerikaanse kaarten proberen te betalen voor uw Hardware Care EMM.
Compatibiliteit en technische problemen
Een ander probleem komt voort uit compatibiliteitsproblemen. Als een winkelier 3D Secure strikt vereist voor alle transacties en de Amerikaanse creditcard dit niet ondersteunt, mislukt de transactie volledig. Dit kan gebeuren omdat de betaalgateway van de winkelier de vereiste veiligheidscontroles van 3D Secure niet kan uitvoeren, waardoor de betaling automatisch wordt geweigerd. Dit is waarschijnlijk de oorzaak van het mislukken van je creditcardtransactie.
U kunt het beste contact opnemen met de klantenservice van uw creditcardmaatschappij. Leg uit wat het probleem is met 3D Secure tijdens het transactieproces. Als de medewerker niet bekend is met 3D Secure of niet kan helpen, vraag dan om doorverbonden te worden met de afdeling beveiliging en fraude. Deze afdeling is doorgaans beter op de hoogte van beveiligingsprotocollen zoals 3D Secure en kan specifiekere richtlijnen of oplossingen bieden om uw transactie te vergemakkelijken.
Betalen via Western Union kan een interessante optie zijn als het gaat om overzeese betalingen, ze hebben lagere transactiekosten in vergelijking met creditcardbetalingen.
Om het geld over te maken moet je gaan naar: https://www.westernunion.com/web/send-money/start
Stel het land van de ontvanger in op Nederland en stel het juiste bedrag in op het factuurbedrag in EUR.
Selecteer Bankrekening voor hoe de ontvanger het geld wil hebben en selecteer de gewenste betaalmethode.
Om de betaling af te ronden, moet je de gegevens van de ontvangers invullen. Deze zijn te vinden op de factuur.
Evinrude E-TEC EMM's gaan regelmatig stuk en een vervanging kan behoorlijk duur worden en is vaak niet op voorraad bij BRP, waardoor u als booteigenaar voor een moeilijke beslissing komt te staan.
Een mogelijkheid om te overwegen is om je EMM zelf te repareren, maar er zijn verschillende uitdagingen die de reis behoorlijk moeilijk kunnen maken.
Op het eerste gezicht lijkt het repareren van een EMM misschien eenvoudig, gewoon de kapotte componenten verwijderen en de nieuwe componenten weer op de EMM solderen. Dit is echter makkelijker gezegd dan gedaan, vanwege de complexiteit van een EMM. Een EMM is gevulkaniseerd en daarom is de printplaat erg moeilijk bereikbaar. Je zou kunnen proberen om wat van de potting te verwijderen en zo bij de printplaat te komen. Maar dit leidt vaak tot onherstelbare schade aan de printplaat.
Het verwijderen van de EMM uit de behuizing vereist veel zorg en geluk om er zeker van te zijn dat je niets beschadigt zonder het juiste gereedschap.
Als het je lukt om de EMM uit de behuizing te halen, moet je op zoek naar de juiste onderdelen. Maar omdat Evinrude deze onderdelen niet meer produceert, is het erg moeilijk om deze te vinden.
Als je onderzoekt hoe je een EMM moet repareren, kom je waarschijnlijk uit bij deze Youtube-video, https://www.youtube.com/watch?v=PcEQe_L36OQ Bij Hardware Care raden we u echter sterk af om uw EMM zelf te repareren.
We hebben jarenlange ervaring met het repareren van E-TEC EMM's en beschikken over de juiste gereedschappen en kennis om de units te repareren. We zien vaak dat mensen die de bovenstaande handleiding hebben gevolgd of die hebben geprobeerd de unit zelf te repareren de schade nog erger maken, wat resulteert in een onrepareerbare EMM die tot nog hogere kosten leidt.
Daarom kan het goed zijn om een EMM reparatie door Hardware Care te overwegen, gezien de complexiteit van het zelf repareren van de EMM.
Je hoeft je ook geen zorgen te maken over het verzenden van je EMM naar het buitenland, wij zorgen ervoor dat de invoer soepel verloopt via ons douanecontract. Lees daar hier meer over.
Als je je Engine Management Module (EMM) voor reparatie van de Verenigde Staten naar Nederland stuurt, komt er meer bij kijken dan alleen de reparatie; het gaat erom dat het proces zo soepel en efficiënt mogelijk verloopt. Hoewel er meerdere verzendopties beschikbaar zijn, kan het kiezen van de juiste logistieke partner een aanzienlijke invloed hebben op de snelheid, de kosten en de algehele ervaring van je service. Deze gids gaat in op veelvoorkomende problemen en vragen, en laat zien waarom DHL Express de beste keuze is om uw EMM naar ons te verzenden voor reparaties.
DHL Express biedt een naadloze en snelle verzendervaring voor uw EMM reparaties. In tegenstelling tot andere vervoerders heeft DHL zijn eigen douanepunt in Nederland, waardoor het importproces wordt gestroomlijnd en de wachttijden aanzienlijk worden verkort. Deze directe afhandeling zorgt ervoor dat je EMM niet hoeft te worden overgedragen aan een andere lokale vervoerder, zoals PostNL, waardoor vertragingen en extra handling worden voorkomen. Omdat DHL Express via onze douane wordt afgehandeld, worden er bovendien geen invoerkosten in rekening gebracht vanuit de VS, terwijl verzending via een andere aanbieder vaak resulteert in zeer hoge invoerkosten.
Hoewel USPS, UPS en FedEx gerenommeerde verzenddiensten zijn, dragen ze pakketten meestal over aan lokale vervoerders zoals PostNL voor de uiteindelijke bezorging en importverwerking in Nederland. Deze overdracht kan vertragingen veroorzaken en het inklaringsproces bemoeilijken. Daarnaast hebben we gemerkt dat zendingen die niet door DHL Express worden afgehandeld onverwacht hoge invoerkosten met zich mee kunnen brengen.
Je kunt de reparatie- en verzendkosten snel berekenen door naar onze online calculator te gaan op https://hardwarecare.nl/calculate-emm-repair-costs. Deze tool geeft je een schatting, zodat je een beslissing kunt nemen over wat je kunt verwachten.
We hebben honderden klanten over de hele wereld geholpen en krijgen steeds weer zeer positieve feedback van onze klanten. We proberen ons proces zo soepel mogelijk te laten verlopen en onnodig gedoe voor onze klanten te voorkomen.
Je hoeft je geen zorgen te maken als het gaat om het verzenden van je EMM van de Verenigde Staten naar Nederland. Met onze DHL Express service maken we het proces zo soepel mogelijk en voorkomen we onnodige kosten.
Nog steeds sceptisch? Neem gerust contact met ons op!
Bij verzending buiten de Europese Unie brengt DHL soms een bedrag in rekening voor btw. Hoewel verzenden via DHL veel geld bespaart op invoerkosten, zien we soms dat DHL een bedrag in rekening brengt. We zien dit gebeuren voor het Verenigd Koninkrijk, Noorwegen en IJsland.
Voor elk land dat deel uitmaakt van de Europese Unie zijn we verplicht om BTW in rekening te brengen, maar we brengen geen BTW in rekening voor landen die geen deel uitmaken van de EU (net als de hierboven genoemde landen). In plaats daarvan kiezen die landen ervoor om importbelasting te heffen, wat een equivalent is voor de btw die we binnen de EU heffen. Dus die kosten zijn meestal een vervanging voor de btw.
Als je nog vragen hebt over mogelijke verzendkosten, kun je contact met ons opnemen.
Soms is het mogelijk dat je een EMM met een ander onderdeelnummer op je motor kunt gebruiken. De tabel geeft een overzicht van welke EMM's op welke motor kunnen worden gebruikt.
EMM onderdeelnummer | Beschrijving | Type brandstofinjector |
586484 | V6 DI OMC EMM | PDS |
586518 | V4 DI OMC EMM | PDS |
586707 | V6 (MY07) | Spreekspoel |
586724 | V6 DI BRP EMM | PDS |
586726 | V4 DI BRP EMM | PDS |
586759 | I3 (MY07 - geen waterwaarde of uitlaatklep) | Spreekspoel |
586862 | I2 (MY07 - 2 brandstofcircuits en waterwaarde) | Spreekspoel |
586867 | V4 (MY08 - niet-inductief) | Spreekspoel |
586869 | I2 (MY09 en MY10 575 cc [nu verouderd]) | BIPm |
586968 | I2 (40 en 50 pk) | BIP |
586970 | I2 [55(mfe), 60 en 65 pk] en I3 | BIP |
586982 | V6 (MY08 - niet-inductief) | BIP |
586984 | V4 (MY08 - niet-inductief) | BIP |
586992 | V4 (inductief) | BIP |
587000 | V6 (MY09 - geen klop [nu verouderd]) | BIP |
587048 | V6 (inductief) | BIP |
587062 | I2 (575 cc) | BIPm |
587067 | V6 (3279 cc) | BIP |
587069 | V4 | BIP |
587115 | V6 (3441 cc) | BIP |
587126 | I2 (575 cc) | BIPm |
587127 | I2 (40 en 50 pk) | BIP |
587128 | I2 [55(mfe) en 60 pk] en I3 | BIP |
587129 | V4 | BIP |
587130 | V4 en V6 (2592 cc en 3279 cc) | BIP |
587131 | V6 (3441 cc) | BIP |
587153 | V4 | BIP |
587155 | V6 | BIP |
HP |
|
BLOK |
MY04 (SR) |
MIJN05 (SO) |
MY06 (SD) |
MY07 (SU) |
MY08 (SC) |
MY09 (SE) |
MY10 (IS) |
MY11 (II) |
MY12 (IN) |
||||||
Mfg PN |
Mfg PN |
Mfg PN |
Svc PN |
Mfg PN |
Svc PN |
Mfg PN |
Svc PN |
Mfg PN |
Svc PN |
Mfg PN |
Svc PN |
Mfg PN |
Svc PN |
Mfg PN |
|||
15 |
HO |
I2 |
n/a |
n/a |
587062 |
587126 |
|||||||||||
25 |
|
587062 |
586869 |
||||||||||||||
30 |
|||||||||||||||||
40 |
586759 |
586862 |
586862 |
586970 |
586968 |
586970 |
586968 |
586970 |
586968 |
586970 |
586968 |
587127 |
|||||
40 |
HO |
n.v.t. |
|||||||||||||||
50 |
|
586759 |
586862 |
586970 |
586968 |
586970 |
586968 |
586970 |
586968 |
586970 |
586968 |
||||||
55 |
MFE |
n/a |
n/a |
586862 |
586970 |
587128 |
|||||||||||
60 |
|
586862 |
|||||||||||||||
65 |
Comm |
n/a |
n.v.t. |
||||||||||||||
75 |
|
I3 |
586759 |
587128 |
|||||||||||||
90 |
|||||||||||||||||
HP |
|
BLOK |
MY04 (SR) |
MY05 (SO) |
MY06 (SD) |
MY07 (SU) |
MY08 (SC) |
MY09 (SE) |
MY10 (IS) |
MY11 (II) |
MY12 (IN) |
||||||
Mfg PN |
Mfg PN |
Mfg PN |
Svc PN |
Mfg PN |
Svc PN |
Mfg PN |
Svc PN |
Mfg PN |
Svc PN |
Mfg PN |
Svc PN |
Mfg PN |
Svc PN |
Mfg PN |
|||
115 |
|
V4 60° |
n/a |
586707 |
586867 |
586982 |
586984 |
586982 |
586992 |
587048 |
586992 |
587067 |
587069 |
587130 |
587129 |
||
115 |
HO |
n/a |
587000 |
||||||||||||||
130 |
|
||||||||||||||||
150 |
V6 60° |
586707 |
586982 |
587048 |
587067 |
587130 |
|||||||||||
150 |
HO |
n/a |
|||||||||||||||
175 |
|
586707 |
586982 |
||||||||||||||
200 |
|||||||||||||||||
200 |
V6 90° |
n/a |
586707 |
n/a |
|||||||||||||
200 |
HO |
586707 |
586982 |
587048 |
587067 |
587130 |
|||||||||||
225 |
|
||||||||||||||||
225 |
HO |
||||||||||||||||
250 |
|
||||||||||||||||
250 |
HO |
n/a |
587048 |
587000 |
587048 |
587115 |
587131 |
||||||||||
300 |
|
HP |
|
BLOK |
MYE Mfg PN |
15 |
|
I2 |
587126 |
25 |
|
||
30 |
|
||
30 |
HO |
||
40 |
|
587127 |
|
40 |
HO |
||
50 |
|
||
55 |
MFE |
587128 |
|
60 |
|
||
75 |
|
I3 |
|
90 |
|
||
HP |
|
BLOK |
MYE Mfg PN |
115 |
|
V4 60° |
587153 |
150 |
|
V6 60° |
587155 |
150 |
HO |
||
175 |
|
||
200 |
|
||
200 |
HO |
V6 90° |
|
225 |
|
||
225 |
HO |
||
250 |
|
||
250 |
HO |
||
300 |
|
1. Open Evdiagnostic en sluit uw motor aan.
2. Ga naar Diagnostiek -> Testen.
3. Selecteer alle motorlogitems met de knop Alles controleren knop.
4. Stel de interval type op handmatig en verzamelinterval (msecs) op de laagst mogelijk.
5. Klik op Logboekinstellingen opslaan.
6. Start het logproces door te klikken op Doorgaan met loggen.
7. Start de motor en probeer het probleem te reproduceren.
8. Stuur ons het gegenereerde bestand.
We hebben jarenlange ervaring in het repareren van ECU's, we hebben honderden reparaties uitgevoerd en hebben veel tevreden klanten, je kunt een aantal van deze reviews lezen hier.
We bieden verschillende betaalmethoden aan voor het gemak van onze klanten. We bieden PayPal aan, dat de klant bescherming biedt, maar we accepteren ook creditcard om de klant uitgebreide bescherming te bieden. Lees meer over onze betaalmethoden hier.
We zijn altijd bereid om onze klanten te helpen bij de diagnose van het probleem met je motor, waarbij we ons vooral richten op de vraag of de EMM gerepareerd moet worden. Als je niet zeker weet of je EMM echt kapot is, neem dan gerust contact met ons op.