Hardware Care (hierna: Hardwareonderhoud) staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 71641696 en is gevestigd op 5253 CE in Nieuwkuijk.
Opmerking: deze Algemene voorwaarden zijn vertaald uit het Nederlands. Hoewel er serieuze pogingen zijn ondernomen om deze zo correct mogelijk te vertalen, blijft de originele Nederlandse versie leidend.
De Nederlandse en toonaangevende variant kunnen worden gedownload hier.
Artikel 1 - Definities
- In deze algemene voorwaarden worden de hierna volgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.
- Bieden: elk aanbod of offerte aan de klant om diensten te verlenen door Hardwareonderhoud.
- Bedrijf: teen natuurlijke of rechtspersoon die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
- Consument: te natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
- Diensten: de diensten aangeboden door Hardwareonderhoud zijn alle diensten en werkzaamheden buiten dienstverband met als doel het creëren en leveren van een werk van materiële aard (reparatie/montage van EMM van de klant en/of het uitvoeren van onderhoud tegen een door de klant contant te betalen prijs.
- Hardwareonderhoud: de dienstverlener die diensten verleent aan de klant en producten levert.
- Klant: de natuurlijke of rechtspersoon die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en die Hardwareonderhoud heeft benoemd, projecten voor Hardwareonderhoud Hardware Zorg voor diensten geleverd door Hardwareonderhoud uitgevoerd, of waaraan Hardwareonderhoud een voorstel heeft gedaan op grond van een Overeenkomst.
- Overeenkomst: aelke overeenkomst en andere verplichtingen tussen de Klant en Hardwareonderhoudevenals voorstellen van Hardwareonderhoud voor diensten geleverd door Hardwareonderhoud die aan de klant zijn verstrekt en die door de klant zijn geaccepteerd en uitgevoerd door Hardwareonderhoud waarmee deze voorwaarden een onlosmakelijk geheel vormen.
- Producten: de producten geleverd door Hardwareonderhoud worden nieuwe en gereviseerde EMM's en aanverwante producten aangeboden.
Artikel 2 - Toepasselijkheid.
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Hardwareonderhoudelke overeenkomst tussen Hardwareonderhoud en de Klant en op elke dienst geleverd door Hardwareonderhoud aangeboden.
- Voordat een Overeenkomst wordt gesloten, worden deze algemene voorwaarden aan de Klant verstrekt. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, Hardwareonderhoud aan de Klant aangeven op welke wijze de Klant inzage kan krijgen in de algemene voorwaarden.
- Van deze algemene voorwaarden kan niet worden afgeweken. In uitzonderlijke situaties kan van de algemene voorwaarden worden afgeweken voor zover dit uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen met Hardwareonderhoud is overeengekomen.
- Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende, gewijzigde en vervolgopdrachten van de Opdrachtgever.
- De algemene voorwaarden van de Klant zijn uitgesloten.
- Indien een of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden van kracht blijven en zal/zullen de nietige/vernietigde bepaling(en) worden vervangen door een bepaling met dezelfde strekking als de oorspronkelijke bepaling.
- Onduidelijkheden over de inhoud, uitleg of situaties die niet in deze algemene voorwaarden geregeld zijn, worden beoordeeld en toegelicht naar de geest van deze algemene voorwaarden.
- De toepasselijkheid van de artikelen 7:404 en 7:407 lid 2 BW wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
- Waar in deze Algemene Voorwaarden wordt verwezen naar zij/hij/hij, dient dit tevens te worden opgevat als een verwijzing naar hij/zij/hij, indien en voor zover van toepassing.
- Voor het geval dat Hardwareonderhoud niet altijd naleving van deze algemene voorwaarden heeft geëist, behoudt zij zich het recht voor om gehele of gedeeltelijke naleving van deze algemene voorwaarden te eisen.
Artikel 3 - Het aanbod
- Alle claims gemaakt door Hardwareonderhoud gemaakt door Hardware Care zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is vermeld. Indien het Aanbod beperkt is of onder specifieke voorwaarden geldig is, wordt dit uitdrukkelijk in het Aanbod vermeld.
- Hardwareonderhoud is slechts aan een Offerte gebonden indien deze door de Klant schriftelijk binnen 14 dagen is bevestigd. Niettemin Hardwareonderhoud heeft het recht om een overeenkomst met een (potentiële) Klant op elk moment te beëindigen. Hardwareonderhoud gerechtvaardigde reden.
- Het aanbod bevat een omschrijving van de aangeboden Diensten. De beschrijving is voldoende gespecificeerd om een goede beoordeling van het aanbod door de Klant mogelijk te maken. Eventuele gegevens in het aanbod zijn slechts indicatief en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de Overeenkomst.
- Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor vervolgbestellingen.
- Levertijden in de aanbieding van Hardwareonderhoud zijn in beginsel indicatief en geven de Klant bij overschrijding ervan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
- Het Aanbod bevat een nauwkeurige omschrijving van het aangeboden Product met bijbehorende prijzen. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de Klant mogelijk te maken. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod kunnen worden voorkomen. Hardwareonderhoud niet bindend zijn. Eventuele afbeeldingen en specifieke gegevens in het Aanbod zijn slechts een indicatie en kunnen geen grond zijn voor enige schadevergoeding of ontbinding van de Overeenkomst (op afstand). Hardwareonderhoud kan niet garanderen dat de kleuren in de afbeelding exact overeenkomen met de echte kleuren van het Product.
- Levertijden en termijnen vermeld in de Aanbieding van Hardwareonderhoud zijn indicatief en geven bij overschrijding ervan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
- Een samengestelde offerte verplicht Hardwareonderhoud een deel van de in de aanbieding of offerte begrepen goederen niet tegen een deel van de opgegeven prijs te leveren.
- Indien en voor zover er sprake is van een aanbieding, geldt deze niet automatisch voor nabestellingen. Aanbiedingen zijn slechts geldig zolang de voorraad strekt en volgens het 'op'-principe.
Artikel 4 - Oprichting van de Overeenkomst.
- De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat Opdrachtgever een Offerte of Overeenkomst van Hardware Care ontvangt. Hardwareonderhoud door een digitaal ondertekend exemplaar te sturen naar Hardwareonderhoud of door het retourneren van een reparatieopdracht via de website, of door uitdrukkelijk en ondubbelzinnig akkoord te gaan met het Aanbod per e-mail.
- Hardwareonderhoud heeft het recht de (getekende) Overeenkomst binnen 5 werkdagen na ontvangst van de aanvaarding te herroepen.
- Hardwareonderhoud is niet aan een Offerte gebonden indien de Klant redelijkerwijs had kunnen of moeten begrijpen dat de Offerte een kennelijke vergissing of verschrijving bevat. Aan deze vergissing of verschrijving kan de Klant geen rechten ontlenen.
- Als de Klant een reeds bevestigde opdracht annuleert, worden de werkelijk gemaakte kosten (inclusief bestede tijd) aan de Klant in rekening gebracht.
- Elke Overeenkomst aangegaan met Hardwareonderhoud aangegaan of een project ingediend door de Klant om Hardwareonderhoud toegekend, berust bij het bedrijf en niet bij een individuele persoon die werkt met Hardwareonderhoud verbonden.
- Het herroepingsrecht van Opdrachtgever zijnde een Bedrijf is uitgesloten, tenzij anders overeengekomen. Opdrachtgever zijnde een Consument heeft het herroepingsrecht gedurende de wettelijke termijn van 14 dagen, tenzij Hardwareonderhoud reeds met de Diensten is begonnen met instemming van de Klant. Door middel van deze toestemming doet de Klant afstand van zijn herroepingsrecht.
- Indien de Overeenkomst door meer dan één Opdrachtgever wordt aangegaan, is iedere Opdrachtgever afzonderlijk hoofdelijk aansprakelijk voor de nakoming van alle verplichtingen die uit de Overeenkomst voortvloeien.
Artikel 5 - Duur van de Overeenkomst
- De Overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd en eindigt na afronding van de opdracht. De duur van de opdracht is mede afhankelijk van externe factoren waaronder, maar niet beperkt tot, de kwaliteit en tijdige levering van de door Hardwareonderhoud verkrijgt van de Klant.
- Zowel de klant als Hardwareonderhoud kan de Overeenkomst ontbinden op grond van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst indien de andere partij schriftelijk in gebreke is gesteld, daarbij een redelijke termijn is gesteld om alsnog haar verplichtingen na te komen en zij haar verplichtingen alsnog niet deugdelijk nakomt. Hieronder vallen ook de betalings- en medewerkingsverplichtingen van de Klant.
- De ontbinding van de Overeenkomst heeft geen invloed op de betalingsverplichtingen van de Klant voor zover Hardwareonderhoud op het moment van ontbinding reeds werkzaamheden heeft verricht of prestaties heeft geleverd. Opdrachtgever zal de overeengekomen vergoeding betalen.
- In geval van tussentijdse beëindiging van de Overeenkomst is de Klant de tot dan toe werkelijk gemaakte kosten verschuldigd door Hardwareonderhoud tegen het overeengekomen (uur)tarief. De urenregistratie van Hardwareonderhoud is leidend in deze zaak.
- Zowel de klant als Hardwareonderhoud kan de Overeenkomst zonder nadere ingebrekestelling met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk schriftelijk beëindigen indien één der partijen in surseance van betaling verkeert, faillissement wordt aangevraagd of de betreffende onderneming door liquidatie ten einde komt. Indien een situatie als hiervoor bedoeld zich voordoet, is Hardware Care Hardwareonderhoud zal nooit gehouden zijn tot restitutie van reeds ontvangen gelden en/of schadevergoeding.
Artikel 6 - Verrichten van diensten
- Hardwareonderhoud zal zich inspannen om de overeengekomen dienst uit te voeren met de uiterste zorgvuldigheid die van een goede dienstverlener mag worden verwacht. Hardwareonderhoud staat in voor een professionele en onafhankelijke dienstverlening. Alle Diensten worden uitgevoerd op basis van een inspanningsverplichting, tenzij een resultaat uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen en in detail is beschreven.
- De overeenkomst op grond waarvan Hardwareonderhoud de Diensten uitvoert is leidend voor de omvang en reikwijdte van de Diensten. De Overeenkomst wordt uitsluitend uitgevoerd ten behoeve van Opdrachtgever. Derden kunnen geen rechten ontlenen aan de inhoud van de in het kader van de Overeenkomst verrichte Diensten.
- De door de Klant verstrekte informatie en gegevens vormen de basis waarop de door Hardwareonderhoud Aangeboden diensten en prijzen zijn gebaseerd op. Hardwareonderhoud heeft het recht haar Diensten en prijzen aan te passen als de verstrekte informatie onjuist en/of onvolledig blijkt te zijn.
- Bij het uitvoeren van de Diensten Hardwareonderhoud niet verplicht of gehouden de instructies van de Klant op te volgen indien deze de inhoud of omvang van de overeengekomen Diensten wijzigen. Als de instructies leiden tot meer werk voor Hardwareonderhoudis de Klant verplicht de extra bijkomende kosten dienovereenkomstig te betalen op basis van een nieuwe offerte.
- Hardwareonderhoud heeft het recht om, naar eigen goeddunken, derden in te schakelen om de Diensten uit te voeren.
- Indien de aard en de duur van de opdracht dit vereisen, zal Hardware Care het volgende in acht nemen Hardwareonderhoud Klant over de voortgang in de tussentijd via de afgesproken manier.
- De uitvoering van de Diensten is gebaseerd op de door de Klant verstrekte informatie. Als de informatie moet worden gewijzigd, kan dit van invloed zijn op een vastgestelde planning. Nooit is Hardwareonderhoud aansprakelijk voor de aanpassing van de planning. Indien de aanvang, voortgang of oplevering van de Diensten wordt vertraagd doordat bijvoorbeeld de Klant niet of niet tijdig alle gevraagde informatie heeft aangeleverd, of niet in het gewenste formaat, onvoldoende medewerking heeft verleend, een eventueel voorschot niet tijdig is ontvangen door Hardwareonderhoud of er sprake is van vertraging door andere omstandigheden, welke voor rekening en risico van Cliënt komen, heeft Hardware Care het recht de overeenkomst te ontbinden. Hardwareonderhoud heeft recht op een redelijke verlenging van de leveringstermijn. Alle schade en extra kosten als gevolg van vertraging door een oorzaak zoals hierboven genoemd, zijn voor rekening en risico van de Klant.
- De Klant is als enige verantwoordelijk voor de tijdige back-up van alle gegevens, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen dat Hardwareonderhoud ook een back-up maken van alle gegevens. In dit verband moeten de partijen bepalen van welke gegevens een back-up moet worden gemaakt. Als Hardwareonderhoud een back-up (niet zijnde een disaster recovery) maakt van de gegevens van Cliënt onder de Overeenkomst, zal Hardware Care Hardwareonderhoud de back-up maken en bewaren in overeenstemming met de overeengekomen termijn. De Klant is echter zelf verantwoordelijk voor het naleven van de wettelijke bewaar- en administratieverplichtingen die op hem van toepassing zijn.
- Hardwareonderhoud zal een schatting maken van de staat van de EMM na ontvangst. Als na onderzoek blijkt dat de prijs van de reparatie hoger zal zijn dan de schatting zoals vermeld op de website, zal de klant gevraagd worden of hij het product voor die hogere prijs wil laten repareren. In dat geval zal de reparatie pas plaatsvinden na toestemming van de klant. Als de website geen kostenraming vermeldt en de prijs pas na onderzoek kan worden vastgesteld, wordt de klant gevraagd of hij het product voor die prijs wil laten repareren. Ook in dat geval zal de reparatie pas plaatsvinden na toestemming van de klant. Als de klant niet akkoord gaat met de extra kosten, brengen wij alleen de onderzoekskosten, verzendkosten, in- en uitvoerkosten, overige kosten en belastingen in rekening.
- In geval van onderhoud aan een EMM van Cliënt kan Hardware Care Hardwareonderhoud niet garanderen dat het 100% hetzelfde zal werken.
- Alle import- en exportkosten zijn voor rekening van de Klant, tenzij anders overeengekomen.
Artikel 7 - Verplichtingen van de Klant
- De klant is verplicht om alle Hardwareonderhoud door Hardware Care verzochte bescheiden en relevante bijlagen en daarmee samenhangende informatie en gegevens tijdig en/of voor aanvang van de werkzaamheden in de gewenste vorm aan te leveren voor een juiste en efficiënte uitvoering van de Overeenkomst. Bij gebreke hiervan is het mogelijk dat Hardwareonderhoud niet in staat is een volledige uitvoering en/of levering van de betreffende stukken te realiseren. De gevolgen van een dergelijke situatie zijn te allen tijde voor rekening en risico van de Klant.
- Hardwareonderhoud is niet verplicht om de juistheid en/of volledigheid van de aan haar verstrekte informatie te verifiëren of om Cliënt bij te werken met betrekking tot de informatie indien deze na verloop van tijd is gewijzigd, noch is Hardwareonderhoud verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de informatie verstrekt door Hardwareonderhoud samengesteld voor derden en/of verstrekt aan derden onder de Overeenkomst.
- Hardwareonderhoud kan, indien dit nodig is voor de uitvoering van de Overeenkomst, aanvullende informatie opvragen. Indien deze ontbreken Hardwareonderhoud is gerechtigd haar werkzaamheden op te schorten totdat de informatie is ontvangen, zonder tot vergoeding van enige schade uit welke hoofde dan ook jegens Cliënt gehouden te zijn. In geval van gewijzigde omstandigheden dient Afnemer dit onverwijld, dan wel binnen 3 werkdagen na het bekend worden van de wijziging, aan Hardware Care te melden. Hardwareonderhoud.
Artikel 8 - Levering van producten
- Indien de aanvang, voortgang of oplevering van de Overeenkomst wordt vertraagd doordat bijvoorbeeld de Klant niet of niet tijdig alle gevraagde informatie heeft verstrekt, onvoldoende medewerking heeft verleend, de (aan)betaling niet tijdig door Hardwareonderhoud of als gevolg van andere omstandigheden buiten de controle van Hardwareonderhoud vertraging optreedt, Hardware Hardwareonderhoud recht op een redelijke verlenging van de (op)leveringstermijn. Alle overeengekomen (op)leveringstermijnen zijn nimmer fatale termijnen. Klant dient Hardwareonderhoud schriftelijk in gebreke te stellen en haar een redelijke termijn te gunnen om alsnog te leveren. De Klant heeft geen recht op enige schadevergoeding wegens de daaruit voortvloeiende vertraging.
- Opdrachtgever is verplicht de zaken af te nemen op het moment waarop deze volgens de Overeenkomst aan hem ter beschikking worden gesteld, ook indien deze hem eerder of later dan overeengekomen worden aangeboden.
- Als de Klant weigert de levering in ontvangst te nemen of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies die noodzakelijk zijn voor de levering, dan Hardwareonderhoud is gerechtigd de goederen op te slaan voor rekening en risico van de Klant.
- Als de Producten worden geleverd door Hardwareonderhoud of een externe drager Hardwareonderhoudis, tenzij schriftelijk anders overeengekomen, gerechtigd eventuele bezorgkosten in rekening te brengen. Deze worden dan afzonderlijk gefactureerd, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
- Als Hardwareonderhoud informatie van Cliënt in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst, vangt de levertijd pas aan nadat Cliënt alle voor de uitvoering van de Overeenkomst benodigde informatie aan Hardware Care heeft verstrekt. Hardwareonderhoud Hardwareonderhoud.
- Als Hardwareonderhoud een leveringstermijn heeft opgegeven, is deze indicatief. Voor levering buiten Nederland gelden langere leveringstermijnen.
- Hardwareonderhoud is gerechtigd de zaken in gedeelten te leveren, tenzij hiervan bij Overeenkomst wordt afgeweken of de deellevering geen zelfstandige waarde heeft. Hardwareonderhoud is gerechtigd de aldus geleverde goederen afzonderlijk te factureren.
- Leveringen vinden alleen plaats als alle facturen zijn betaald, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Hardwareonderhoud behoudt zich het recht voor om levering te weigeren als er gegronde vrees voor wanbetaling bestaat.
Artikel 9 - Verpakking en vervoer
- Hardwareonderhoud verbindt zich jegens de Klant om de te leveren goederen behoorlijk te verpakken en op zodanige wijze te beveiligen dat zij bij normaal gebruik hun bestemming in goede staat bereiken.
- Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, zijn alle leveringen inclusief omzetbelasting (btw), inclusief verpakking en verpakkingsmateriaal.
- De aanvaarding van goederen zonder enige opmerking op de vrachtbrief of het ontvangstbewijs geldt als bewijs dat de verpakking in goede staat was op het moment van levering.
Artikel 10 - Onderzoek, reclames bij aflevering Producten
- Opdrachtgever is gehouden de afgeleverde Producten bij aflevering of aflevering, doch in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van de afgeleverde Producten, te (doen) onderzoeken en de Producten slechts in die mate uit te pakken of te gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij de Producten wenst te behouden. Daarbij behoort Afnemer te onderzoeken of kwaliteit en kwantiteit van de afgeleverde Producten overeenstemmen met hetgeen is overeengekomen en of de Producten voldoen aan de eisen die daaraan in het normale (handels-) verkeer gelden.
- De Klant is verplicht te onderzoeken en te informeren op welke manier het Product moet worden gebruikt en in geval van persoonlijk gebruik, het Product te testen in overeenstemming met de gebruiksaanwijzing. Hardwareonderhoud aanvaardt geen aansprakelijkheid voor onjuist gebruik van het Product door de Klant.
- Zichtbare gebreken of tekorten moeten na levering schriftelijk worden gemeld aan Hardwareonderhoud schriftelijk worden gemeld bij Hardware Care op info@hardwarecare.nl. De klant heeft hiervoor een termijn van 14 dagen na levering. Niet zichtbare gebreken of tekorten dienen binnen 14 dagen na ontdekking, doch uiterlijk binnen de garantietermijn te worden gemeld. In geval van schade aan het Product als gevolg van onzorgvuldig handelen door Afnemer, is Afnemer aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het Product.
- Indien ingevolge het vorige lid tijdig wordt gereclameerd, blijft Opdrachtgever verplicht tot betaling van de gekochte zaken. Wenst Opdrachtgever gebrekkige zaken te retourneren, dan geschiedt zulks uitsluitend met voorafgaande schriftelijke toestemming van Hardwareonderhoud op de manier zoals aangegeven door Hardwareonderhoud aangegeven door Hardware Care.
- Indien Klant zijnde een Consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, zal hij het Product en alle toebehoren, voor zover redelijkerwijs mogelijk, in de originele staat en verpakking retourneren aan HardwareonderhoudHardware Care in overeenstemming met de retourinstructies van Hardwareonderhoud. De directe kosten voor retourzendingen zijn voor rekening en risico van de Klant.
- Hardwareonderhoud heeft het recht om een onderzoek in te stellen naar de echtheid en staat van de geretourneerde Producten voordat een restitutie zal plaatsvinden.
- Terugbetalingen aan de Klant worden zo spoedig mogelijk verwerkt, maar kunnen tot 14 dagen na ontvangst van de ontbindingsverklaring van de Klant plaatsvinden. Terugbetalingen worden gedaan naar het eerder opgegeven rekeningnummer.
- Indien Opdrachtgever gebruik maakt van zijn recht van reclame, is Opdrachtgever als Ondernemer niet gerechtigd zijn betalingsverplichting op te schorten of openstaande facturen te verrekenen.
- Bij het ontbreken van een complete levering en/of indien een of meer Producten ontbreken en dit wordt aangegeven aan Hardwareonderhoud de schuld, Hardwareonderhoud na een verzoek hiertoe van de Klant, de ontbrekende Product(en) opsturen of de resterende bestelling annuleren. De ontvangst van de Producten is hierbij leidend. Eventuele schade die de Klant lijdt als gevolg van de (afwijkende) omvang van de levering, kan niet worden verhaald op Hardwareonderhoud.
Artikel 11 - Adviezen
- Hardwareonderhoud kan in opdracht een advies, plan van aanpak, ontwerp, rapportage, planning en/of rapportage opstellen ten behoeve van de dienst. De inhoud hiervan is niet bindend en slechts adviserend van aard, maar zal Hardwareonderhoud zijn zorgplichten nakomt. De klant beslist op eigen verantwoordelijkheid of hij het advies opvolgt.
- De informatie verstrekt door Hardwareonderhoud advies, in welke vorm dan ook, kan nooit worden beschouwd als bindend advies.
- Klant is op eerste verzoek van Hardwareonderhoud verplicht de door haar ingediende voorstellen te evalueren. Indien Hardwareonderhoud vertraging oploopt in haar werkzaamheden, doordat de Klant niet of niet tijdig een beoordeling per Hardwareonderhoud gemaakt door Hardware Care, is Afnemer te allen tijde verantwoordelijk voor de daaruit voortvloeiende gevolgen, zoals vertraging.
- De aard van de service brengt met zich mee dat de uitkomst te allen tijde afhankelijk is van externe factoren die van invloed kunnen zijn op de rapporten en meningen van Hardwareonderhoud zoals de kwaliteit, nauwkeurigheid en tijdige levering van vereiste informatie en gegevens van de Klant en zijn werknemers. De Klant is verantwoordelijk voor de kwaliteit en voor de tijdige en juiste aanlevering van de vereiste gegevens en informatie.
Artikel 12 - Reparatie en/of montage
- De draagwijdte van de onderhoudsverplichting strekt zich uit tot wat de partijen uitdrukkelijk zijn overeengekomen. Hardwareonderhoud zal de Klant informeren over alle omstandigheden die van invloed kunnen zijn op (de beschikbaarheid) van het onderhoud en/of de reparatie. Hardwareonderhoud zal zich inspannen de Overeenkomst uit te voeren met de zorgvuldigheid die van een goed opdrachtnemer mag worden verwacht. Alle werkzaamheden worden verricht op basis van een inspanningsverbintenis, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk en gedetailleerd omschreven een resultaat is overeengekomen. In geen geval Hardwareonderhoud garandeert dat de door haar verrichte werkzaamheden en/of geleverde zaken geschikt zijn voor het door de Klant beoogde doel.
- Opdrachtgever is verplicht eventuele gebreken, fouten of andere onvolkomenheden vooraf schriftelijk te melden aan Hardwareonderhoud waarna Hardwareonderhoud volgens haar gebruikelijke procedures de gebreken zo snel mogelijk en naar beste vermogen herstellen en/of verbeteringen aanbrengen. Hardwareonderhoud repareert geen EMM die door de Klant zelf is geopend of die door derden is gerepareerd.
- Als en voor zover Hardwareonderhoud bepaalde werkzaamheden niet kan verrichten, of voorziet dat de gewenste reparatie niet mogelijk is en/of vervanging van een onderdeel tot een beter resultaat zal leiden, al dan niet ter voorkoming of herstel van gebreken, zal Hardware Care Hardwareonderhoud de Klant hierover informeren en pas na uitdrukkelijke toestemming van de Klant overgaan tot de door de Klant gewenste actie. Eventuele extra kosten die hieruit voortvloeien zijn voor rekening van de Klant.
- Bij de uitvoering van het werk Hardwareonderhoud niet verplicht of gehouden de instructies van de Klant op te volgen indien deze de inhoud of omvang van de overeengekomen Werkzaamheden wijzigen. Indien de instructies leiden tot meerwerk voor Hardwareonderhoudis de Klant verplicht de extra of bijkomende kosten dienovereenkomstig te betalen. Alle instructies, aanwijzingen, adviezen e.d. worden geacht te zijn gegeven onder uitdrukkelijke goedkeuring van de Opdrachtgever indien zij zijn gegeven door werknemers, ondergeschikten en/of door de Opdrachtgever ingeschakelde derden. Schade als gevolg van het onbevoegd of buiten de scope geven van deze instructies e.d. komt geheel voor rekening en risico van de Opdrachtgever.
- Bij het uitvoeren van deze Service stemt Klant er uitdrukkelijk mee in dat het uitvoeren van deze Service ertoe kan leiden dat de gegevensbestanden (mogelijk) beschadigd, verwijderd, onleesbaar of anderszins onbruikbaar worden.
- De klant heeft de optie om de EMM zelf naar Hardwareonderhoud en/of de items laten ophalen door Hardwareonderhoud op de locatie van de Klant. Als Hardwareonderhoud de goederen ophalen bij de Afnemer, Hardware Care Hardwareonderhoud verplicht zich jegens de Klant om de goederen van de Klant deugdelijk te verpakken en op zodanige wijze te vervoeren dat deze bij normaal gebruik hun bestemming in goede staat bereiken.
- Afnemer heeft de mogelijkheid om via de website van Hardware Care een versnelde reparatieprocedure van 5 dagen aan te vragen. Cliënt dient hiervoor een bedrag van 125 euro ex BTW vooruit te betalen. Hardwareonderhoud heeft te allen tijde het recht om deze versnelde reparatieprocedure te weigeren.
- Indien de Werkzaamheden op verzoek van de Opdrachtgever worden opgeschort, ontslaat dit de Opdrachtgever niet van zijn betalingsverplichting(en) en is de Opdrachtgever verplicht tot betaling van het overeengekomen bedrag, zoals vastgesteld door Hardwareonderhoud vermeld in haar aanbod dat wordt aanvaard door Bovendien Hardwareonderhoud is gerechtigd eventuele opschortingskosten en/of extra kosten (inclusief gereserveerde uren) aan de Klant in rekening te brengen.
- Indien na de opschortingsperiode de uitvoering van de Overeenkomst niet kan worden hervat, wordt de Hardwareonderhoud is gerechtigd de Overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen door middel van een schriftelijke verklaring aan Opdrachtgever. In geval van hervatting van de uitvoering van de Overeenkomst is Afnemer verplicht alle uit deze hervatting voortvloeiende kosten van Hardware Care te betalen. Hardwareonderhoud volledig.
- Hardwareonderhoud het werk uitvoert in overeenstemming met de in de branche geldende normen. Indien daarbij enige garantie wordt gegeven, is deze beperkt tot hetgeen uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen en alleen voor zover de garantie van de leveranciers is ontvangen. Tijdens de garantieperiode Hardwareonderhoud garandeert een degelijke en gebruikelijke kwaliteit van de geleverde goederen. Hardwareonderhoud biedt 24 maanden garantie op reparaties tenzij anders overeengekomen. Garantie is niet van toepassing op reiniging, onderhoud, valschade of reparaties aan apparatuur met bliksem-, water- of vochtschade. De garantie vervalt als de Klant de apparatuur zelf repareert/onderhoudt, de apparatuur opent of als de reparatiesticker wordt verwijderd, anders dan door Hardware Care. Hardwareonderhoud.
- Op de reparatie kan extra garantie worden gekocht. De kosten hiervoor staan vermeld op de website of worden in rekening gebracht door middel van een aparte overeenkomst.
Artikel 13 - Meerwerk en wijzigingen
- Indien tijdens de uitvoering van de Werkzaamheden blijkt dat de Overeenkomst dient te worden aangepast en/of aangevuld, dan wel (op verzoek van de Klant) meerwerk noodzakelijk is om het door de Klant gewenste resultaat te bereiken, is de Klant gehouden dit meerwerk volgens het overeengekomen (uur)tarief, alsmede extra materiaalkosten te vergoeden. Hardwareonderhoud is niet verplicht aan dit verzoek te voldoen en kan verlangen dat de Klant hiervoor een aanvullende Overeenkomst sluit.
- Als er een vaste prijs is overeengekomen voor het werk, dan Hardwareonderhoud Klant over de extra kosten en/of financiële gevolgen van het extra werk.
- Indien en voor zover voor de uitvoering van bepaalde werkzaamheden een vaste prijs is afgesproken en de uitvoering van die werkzaamheden leidt tot extra werkzaamheden die redelijkerwijs niet geacht kunnen worden in de vaste prijs te zijn begrepen dan wel de prijs dient te worden verhoogd als gevolg van door de Afnemer verstrekte onjuiste gegevens die van belang zijn voor de bepaling van de prijs, is Hardware Care Hardwareonderhoud is gerechtigd deze kosten aan de Klant in rekening te brengen, na overleg met de Klant.
- In het geval van verborgen gebreken, of op zijn minst onvoorziene omstandigheden is Hardwareonderhoud heeft het recht om hiervoor extra kosten in rekening te brengen als deze omstandigheden leiden tot extra werk.
- Prijswijzigingen als gevolg van wijzigingen in de Overeenkomst of op grond van wet- en regelgeving moeten door de Klant worden vergoed.
Artikel 14 - Voltooiing van diensten/werkzaamheden.
- Als de aanvang, voortgang of oplevering van het werk wordt vertraagd doordat bijvoorbeeld de Klant niet of niet tijdig alle gevraagde informatie heeft verstrekt, onvoldoende medewerking heeft verleend, de (aan)betaling niet tijdig door Hardwareonderhoud of ten gevolge van andere omstandigheden, die voor rekening en risico van Afnemer komen, Hardware Care Hardwareonderhoud heeft recht op een door Hardware Care te bepalen verlenging van de levertijd. Alle overeengekomen leveringstermijnen zijn nimmer fatale termijnen.
- Alle schade en extra kosten als gevolg van vertraging door een oorzaak genoemd in lid 1 zijn voor rekening en risico van de Klant en kunnen worden gevorderd door Hardwareonderhoud in rekening gebracht aan de Klant.
- Hardwareonderhoud spant zich in om het werk binnen de overeengekomen tijd te realiseren, voor zover dat redelijkerwijs van hem kan worden verlangd.
- Waar verwezen wordt naar werkdagen, worden alle (werkbare) kalenderdagen bedoeld, met uitzondering van erkende nationale feestdagen en weekenden.
- Hardwareonderhoud zal de EMM na reparatie aan de Klant leveren, nadat alle kosten door de Klant zijn betaald. Indien niet betaald binnen 90 dagen na levering Hardwareonderhoud het recht om zich op haar retentierecht te beroepen.
- Na voltooiing is het werk voor risico van de Klant. Daarom blijft hij aansprakelijk voor de prijs, ongeacht vernietiging of verslechtering van het werk door een oorzaak die niet te wijten is aan Hardwareonderhoud kan worden toegeschreven.
- Hardwareonderhoud is niet aansprakelijk voor gebreken die de Klant redelijkerwijs had moeten ontdekken op het moment van levering, behoudens opzet of bewuste roekeloosheid van Hardwareonderhoud.
Artikel 15 - Prijzen en betaling
- Alle prijzen zijn in principe inclusief omzetbelasting (btw), tenzij anders overeengekomen. BTW wordt toegevoegd aan de factuur afhankelijk van het land van de Klant.
- Hardwareonderhoud verricht haar diensten conform het overeengekomen (uur)tarief. In geval van een uurtarief worden de kosten van de werkzaamheden achteraf berekend op basis van het door Hardware Care overeengekomen tarief. Hardwareonderhoud door Hardware Care.
- Klant is verplicht de kosten van derden te betalen, die na goedkeuring van Klant door Hardwareonderhoud worden ingezet, volledig worden vergoed, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
- 4.Bij bestelling van Producten dient betaling vooraf te geschieden. Bij reparatie vindt betaling achteraf plaats na voltooiing van de diensten.
- Partijen kunnen overeenkomen dat de Klant een voorschot betaalt. Als een voorschot is overeengekomen, moet de Klant het voorschot betalen voordat met de uitvoering van de diensten wordt begonnen.
- Opdrachtgever kan geen rechten of verwachtingen ontlenen aan een vooraf afgegeven begroting, tenzij partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen.
- Hardwareonderhoud is gerechtigd de geldende prijzen en tarieven jaarlijks te verhogen conform de geldende inflatiepercentages. Overige prijswijzigingen gedurende de Overeenkomst zijn slechts mogelijk indien en voor zover deze uitdrukkelijk in de Overeenkomst zijn opgenomen (prijsafspraak 30 dagen na melding reparatie). Indien tussen de datum van het sluiten van de Overeenkomst (of offerte) en de uitvoering daarvan voor Hardwareonderhoud (kost)prijsverhogende omstandigheden optreden als gevolg van wet- en regelgeving, prijswijzigingen door Hardware Care. Hardwareonderhoud of leveranciers of wijzigingen in de prijzen van benodigde halffabricaten, materialen, onderdelen of valutaschommelingen, in- en uitvoerrechten (zowel in binnen- als buitenland), verzend- en/of leveringskosten, lonen, werkgeverslasten en/of (sociale) premies etc., is Hardware Care Hardwareonderhoud is gerechtigd de overeengekomen prijs en/of vergoeding dienovereenkomstig te verhogen en aan de Klant in rekening te brengen.
- Opdrachtgever dient deze kosten ineens, zonder verrekening of opschorting, binnen de gestelde betalingstermijn van uiterlijk 30 dagen zoals vermeld op de factuur, te voldoen op het rekeningnummer en de gegevens die aan hem bekend zijn gemaakt door Hardwareonderhoud.
- In geval van liquidatie, insolventie, faillissement, onvrijwillige vereffening of een verzoek tot betaling tegen de Klant, worden de betaling en alle andere verplichtingen van de Klant uit hoofde van de Overeenkomst onmiddellijk opeisbaar.
- De in de Aanbieding genoemde prijzen zijn exclusief BTW, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
- De prijzen zoals genoemd in de Offerte zijn gebaseerd op de ten tijde van het sluiten van de Overeenkomst geldende kostenfactoren zoals: in- en uitvoerrechten, vracht- en loskosten, verzekeringen en eventuele heffingen en belastingen.
- In het geval van Producten of grondstoffen waarvoor prijsschommelingen op de financiële markt bestaan en waarop Hardwareonderhoud heeft geen invloed op, kan Hardwareonderhoud deze Producten met variabele prijzen aanbieden. In de Offerte staat vermeld dat prijzen richtprijzen zijn en kunnen fluctueren.
- Hardware Care is niet aansprakelijk voor extra import- en exportkosten en belastingen van Cliënt bij retourzendingen naar
Artikel 16 - Eigendomsvoorbehoud.
- Alle claims gemaakt door Hardwareonderhoud geleverde goederen, blijven eigendom van Hardwareonderhoud totdat Afnemer alle navolgende verplichtingen uit alle overeenkomsten met Hardware Care is nagekomen. Hardwareonderhoud gesloten met Hardware Care zijn voldaan.
- De klant is niet bevoegd om de onder het eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden of op enige andere wijze te bezwaren als de eigendom nog niet volledig is overgedragen.
- Indien derden beslag leggen op de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken dan wel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, is de Afnemer verplicht om Hardwareonderhoud zo snel als redelijkerwijs verwacht mag worden.
- Voor het geval dat Hardwareonderhoud zijn in dit artikel aangeduide eigendomsrechten wil uitoefenen, geeft de Klant hierbij onvoorwaardelijke en niet herroepbare toestemming en machtiging aan Hardwareonderhoud of door hen aan te wijzen derden al die plaatsen te betreden waar de eigendommen van Hardware Care zich bevinden. Hardwareonderhoud zich bevinden en om die goederen terug te nemen.
- Hardwareonderhoud heeft het recht het/de door de Klant gekochte Product(en) te behouden, indien de Klant nog niet (volledig) aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan, ondanks een verplichting tot overdracht of inlevering van Hardwareonderhoud. Nadat de Klant zijn verplichtingen is nagekomen Hardwareonderhoud alles in het werk stellen om de gekochte Producten zo snel mogelijk bij de Klant af te leveren.
- Kosten en overige (gevolg)schade die voortvloeien uit het terughouden van de gekochte Producten zijn voor rekening en risico van Afnemer en zullen op eerste verzoek aan Hardware Care worden voldaan. Hardwareonderhoud Hardware Zorg door Klant op eerste verzoek.
Artikel 17 - Garantie
Hardwareonderhoud staat er voor in dat de Producten voldoen aan de Overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, de bruikbaarheid en/of deugdelijkheid en de op het moment van de totstandkoming van de Overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen/voorschriften. Dit geldt ook indien de te leveren zaken zijn bestemd voor het gebruik in het buitenland en Afnemer van dit gebruik ten tijde van het sluiten van de Overeenkomst uitdrukkelijk schriftelijk melding heeft gemaakt aan Hardware Care. Hardwareonderhoud. De garantie vervalt in geval van upgrading/tuning, waterschade, onjuist gebruik, na het openen van de EMM of na het verwijderen van de repartitiesticker met de QR-code.
Artikel 18 - Invorderingsbeleid
- Wanneer de Klant niet aan zijn betalingsverplichting voldoet, en niet binnen de gestelde betalingstermijn van maximaal 30 dagen aan zijn verplichting heeft voldaan, is de Klant zijnde een Bedrijf van rechtswege in verzuim. Klant zijnde een Consument zal eerst een schriftelijke aanmaning ontvangen met een termijn van 14 dagen na dagtekening van de aanmaning om alsnog aan de betalingsverplichting te voldoen met een indicatie van de buitengerechtelijke kosten indien de Consument niet binnen die termijn aan haar verplichtingen voldoet, alvorens zij in verzuim is.
- Vanaf de datum waarop de Klant in verzuim is, is de Hardwareonderhoud zonder nadere ingebrekestelling recht op de wettelijke handelsrente vanaf de eerste dag van het verzuim tot aan de algehele voldoening, en vergoeding van de buitengerechtelijke kosten conform artikel 6:96 BW, te berekenen volgens de staffel uit het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten van 1 juli 2012.
- Als Hardwareonderhoud meer of hogere kosten heeft gemaakt die redelijkerwijs noodzakelijk waren, komen deze voor vergoeding in aanmerking. De integraal gemaakte gerechtelijke en executiekosten komen eveneens voor rekening van de Klant.
Artikel 19 - Privacy, gegevensverwerking en beveiliging
- Hardwareonderhoud zal zorgvuldig omgaan met (persoons)gegevens van de Klant en deze alleen gebruiken in overeenstemming met de geldende normen. Indien gevraagd Hardwareonderhoud de betrokkene informeren.
- De klant is als enige verantwoordelijk voor de verwerking van gegevens die worden verwerkt met behulp van een dienst van Hardwareonderhoud worden verwerkt. Klant garandeert tevens dat de inhoud van de gegevens niet onrechtmatig is en geen inbreuk maakt op rechten van derden. In dit kader vrijwaart de Klant Hardwareonderhoud tegen elke (rechts)vordering in verband met deze gegevens of de uitvoering van de Overeenkomst.
- Als Hardwareonderhoud krachtens de Overeenkomst verplicht is te zorgen voor de beveiliging van informatie, zal deze beveiliging voldoen aan de overeengekomen specificaties en een beveiligingsniveau dat, gezien de stand van de techniek, de gevoeligheid van de gegevens en de daaraan verbonden kosten, niet onredelijk is.
Artikel 20 - Opschorting en ontbinding
- Hardwareonderhoud heeft het recht de door haar ontvangen of gerealiseerde gegevens, databestanden en meer onder zich te houden indien de Klant nog niet (volledig) aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan. Dit recht blijft onverminderd van kracht in geval van een voor Hardwareonderhoud zich een gegronde reden voordoet die schorsing in dat geval rechtvaardigt.
- Hardwareonderhoud is bevoegd de nakoming van haar verplichtingen op te schorten zodra de Klant in verzuim is met de nakoming van enige verplichting voortvloeiende uit de Overeenkomst, waaronder begrepen de niet tijdige betaling van haar facturen. De opschorting zal onmiddellijk schriftelijk aan de Klant worden bevestigd.
- Hardwareonderhoud is in dat geval niet aansprakelijk voor schade, om welke reden dan ook, als gevolg van de opschorting van haar activiteiten.
- De opschorting (en/of ontbinding) laat de betalingsverplichtingen van Opdrachtgever voor reeds verrichte werkzaamheden onverlet. Daarnaast is de Klant verplicht om Hardwareonderhoud Hardware Care te compenseren voor financieel verlies geleden door Hardwareonderhoud lijdt als gevolg van het verzuim van de Klant.
Artikel 21 - Overmacht
- Hardwareonderhoud is niet aansprakelijk als zij haar verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst niet kan nakomen als gevolg van overmacht.
- Overmacht van de kant van Hardwareonderhoud omvat in ieder geval, maar is niet beperkt tot: (i) overmacht van leveranciers/transporteurs van Hardwareonderhoud(ii) het niet naar behoren nakomen door toeleveranciers van de verplichtingen die Opdrachtgever of diens derden jegens Hardware Care op zich hebben genomen. Hardwareonderhoud (iii) gebrekkigheid van programmatuur of derden betrokken bij de uitvoering van de dienst, (iv) overheidsmaatregelen, (v) uitval van elektriciteit, internet, datanetwerk en/of telecommunicatiefaciliteiten, (vi) ziekte van medewerkers van Hardware Care, (vii) onmogelijkheid de dienst uit te voeren. Hardwareonderhoud of door haar ingeschakelde adviseurs en (vii) andere situaties die naar de mening van Hardwareonderhoud buiten haar macht liggen die haar tijdelijk of blijvend verhinderen haar verplichtingen na te komen.
- In geval van overmacht hebben beide Partijen het recht de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden. Alle voor de ontbinding van de Overeenkomst gemaakte kosten komen in dat geval voor rekening van Klant. Hardwareonderhoud is niet verplicht om de Klant te compenseren voor eventuele verliezen die worden veroorzaakt door een dergelijke ontbinding.
Artikel 22 - Beperking van aansprakelijkheid
- Als een resultaat dat is uiteengezet in de Overeenkomst niet wordt bereikt, een mislukking van Hardwareonderhoud wordt alleen geacht te bestaan als Hardwareonderhoud expliciet dit resultaat heeft beloofd bij het accepteren van de overeenkomst.
- In geval van een toerekenbare tekortkoming van Hardwareonderhoudis Hardwareonderhoud Alleen als de Klant in verzuim is, is hij verplicht om een eventuele schadevergoeding te betalen. Hardwareonderhoud in gebreke binnen 14 dagen na ontdekking van de tekortkoming en Hardwareonderhoud deze tekortkoming vervolgens niet binnen een redelijke termijn heeft hersteld. De ingebrekestelling dient schriftelijk te geschieden en een zodanige nauwkeurige omschrijving/onderbouwing van de tekortkoming te bevatten, dat Hardwareonderhoud adequaat kan reageren.
- Als de levering van Diensten door Hardwareonderhoud leidt tot aansprakelijkheid van HardwareonderhoudDie aansprakelijkheid is beperkt tot het totaal van de onder de Overeenkomst gefactureerde bedragen, doch uitsluitend ten aanzien van door Afnemer geleden directe schade, tenzij de schade het gevolg is van opzet of aan opzet grenzende roekeloosheid van Hardware Care. Hardwareonderhoud. Onder directe schade wordt verstaan: redelijke kosten gemaakt ter beperking of voorkoming van directe schade, de vaststelling van de schadeoorzaak, de directe schade, de aansprakelijkheid en de wijze van herstel. De aansprakelijkheid is verder beperkt tot het maximale bedrag dat per schadegeval per jaar door haar aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd.
- Hardwareonderhoud sluit uitdrukkelijk alle aansprakelijkheid voor ongevallen en gevolgschade uit. Hardwareonderhoud is niet aansprakelijk voor indirecte schade, bedrijfsschade, gederfde winst en/of geleden verlies, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie, vermogensschade, vertragingsschade, renteschade en immateriële schade.
- De klant vrijwaart Hardwareonderhoud voor alle aanspraken van derden wegens een gebrek als gevolg van een door de Klant aan een derde verleende dienst en mede bestaande uit Hardwareonderhoud geleverde Diensten, tenzij de Klant kan bewijzen dat de schade uitsluitend is veroorzaakt door de dienst van Hardwareonderhoud.
- Elke door Hardwareonderhoud Geleverde adviezen, gebaseerd op door Cliënt verstrekte onvolledige en/of onjuiste informatie, zijn nimmer grond voor aansprakelijkheid van Hardware Care. Hardwareonderhoud.
- De inhoud van het advies van Hardwareonderhoud is niet bindend en slechts adviserend van aard. Opdrachtgever beslist op eigen verantwoordelijkheid of hij de voorstellen en adviezen van Hardware Care overneemt. Hardwareonderhoud de suggesties en hierin genoemde adviezen van Hardware Care op te volgen. Alle gevolgen die voortvloeien uit het opvolgen van de adviezen zijn voor rekening en risico van Cliënt. Het staat Opdrachtgever te allen tijde vrij eigen keuzes te maken die afwijken van de door Hardware Care gegeven adviezen. Hardwareonderhoud. Hardwareonderhoud is niet gebonden aan enige vorm van restitutie als dit het geval is.
- Als een derde partij wordt ingeschakeld door of namens de Klant, is het Hardwareonderhoud nimmer aansprakelijk voor de handelingen en adviezen van de door de Klant ingeschakelde derde, alsmede de verwerking van resultaten (van opgestelde adviezen) van de door de Klant ingeschakelde derde in Hardwareonderhoud zijn eigen advies.
- Hardwareonderhoud staat niet in voor de juiste en volledige overbrenging van de inhoud van en door/namens Hardwareonderhoud verzonden, noch voor de tijdige ontvangst ervan.
- Alle aanspraken van de Klant wegens tekortkomingen aan de zijde van Hardwareonderhoud vervallen als deze niet schriftelijk en gemotiveerd aan Hardware Care worden gemeld. Hardwareonderhoud binnen een jaar nadat de Klant bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn met de feiten waarop hij zijn aanspraken baseert. Een jaar na beëindiging van de Overeenkomst tussen de partijen is de aansprakelijkheid van Hardwareonderhoud.
Artikel 23 - Geheimhouding
- Hardwareonderhoud en Opdrachtgever verplichten zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van een opdracht hebben verkregen. Geheimhouding vloeit voort uit de opdracht en moet ook worden aangenomen als redelijkerwijs kan worden verwacht dat het vertrouwelijke informatie betreft. Geheimhouding geldt niet als de betreffende informatie al publiekelijk/algemeen bekend is, de informatie niet vertrouwelijk is en/of de informatie tijdens de Overeenkomst niet aan Opdrachtgever bekend is gemaakt. Hardwareonderhoud en/of op andere wijze door Hardware Care. Hardwareonderhoud is verkregen.
- De geheimhouding wordt met name gewaarborgd door Hardwareonderhoud adviezen, rapporten, ontwerpen, werkwijzen en/of rapportages met betrekking tot de opdracht van Opdrachtgever. Het is Opdrachtgever uitdrukkelijk verboden de inhoud daarvan te delen met medewerkers die niet bevoegd zijn daarvan kennis te nemen en met (onbevoegde) derden. Voorts Hardwareonderhoud altijd zorgvuldig omgaan met alle bedrijfsgevoelige informatie die door de Klant wordt verstrekt.
- Als Hardwareonderhoud op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak verplicht is de vertrouwelijke informatie (mede) te verstrekken aan een door de wet of een bevoegde rechter aangewezen derde en Hardwareonderhoud kan zich niet beroepen op een voorrecht, Hardware Care is Hardwareonderhoud niet aansprakelijk voor enige schade en geeft de Klant geen grond voor ontbinding van de Overeenkomst.
- Voor de overdracht of verspreiding van informatie aan derden en/of publicatie van verklaringen, meningen of producties van Hardwareonderhoud verstrekt aan derden, de schriftelijke toestemming van Hardwareonderhoud vereist, tenzij een dergelijke toestemming vooraf uitdrukkelijk is overeengekomen. De Klant zal Hardwareonderhoud vrijwaren tegen alle claims van dergelijke derden als gevolg van het vertrouwen op dergelijke informatie die is verstrekt zonder de schriftelijke toestemming van Hardwareonderhoud is verspreid.
- De geheimhoudingsplicht leggen Hardwareonderhoud en Klant ook opleggen aan de door hen in te schakelen derden.
Artikel 24 - Intellectuele eigendomsrechten.
- Alle IP-rechten en auteursrechten van Hardwareonderhoud waaronder in ieder geval, maar niet beperkt tot alle ontwerpen, modellen, rapporten en adviezen behoren uitsluitend toe aan Hardwareonderhoud en worden niet overgedragen aan de Klant tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
- Indien wordt overeengekomen dat een of meer van de bovengenoemde zaken en/of werken van Hardwareonderhoud worden overgedragen aan de Klant, is Hardwareonderhoud heeft het recht om daartoe een afzonderlijke Overeenkomst te sluiten en van de Klant een passende geldelijke vergoeding te eisen. Deze vergoeding moet door de Klant worden betaald voordat zij de desbetreffende goederen of werken met de daarop rustende IP-rechten verwerft.
- Het is de Klant verboden alle documenten en software te verwijderen waarop de IP-rechten en auteursrechten van Hardwareonderhoud openbaar maakt en/of verveelvoudigt, wijzigt of ter beschikking stelt aan derden (inclusief gebruik voor commerciële doeleinden) zonder de uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van Hardwareonderhoud. Indien Afnemer wijzigingen wenst aan te brengen in de door Hardware Care . Hardwareonderhoud geleverd door Hardware Care, is het Hardwareonderhoud expliciet instemmen met de voorgenomen wijzigingen.
- Het is de Klant verboden gebruik te maken van de artikelen en documenten waarop de intellectuele eigendomsrechten van Hardwareonderhoud rust anders dan overeengekomen in de Overeenkomst.
- De partijen informeren elkaar en nemen gezamenlijke maatregelen als IP-rechten worden geschonden.
Artikel 25 - Schadeloosstelling en juistheid van informatie
- De Klant is als enige verantwoordelijk voor de nauwkeurigheid, betrouwbaarheid en volledigheid van alle gegevens, informatie, documenten en/of bescheiden, in welke vorm dan ook verstrekt aan Hardwareonderhoud in het kader van een Overeenkomst, alsmede voor de gegevens die zij van derden heeft verkregen en aan Hardware Care heeft verstrekt. Hardwareonderhoud worden aan Hardware Care verstrekt ten behoeve van de uitvoering van de Dienst.
- De klant vrijwaart Hardwareonderhoud van enige aansprakelijkheid op grond van het niet nakomen van de verplichtingen met betrekking tot het tijdig verstrekken van alle nauwkeurige, betrouwbare en volledige gegevens, informatie, documenten en/of bescheiden.
- De klant vrijwaart Hardwareonderhoud voor alle aanspraken van Opdrachtgever en door hem ingeschakelde of onder hem werkende derden, alsmede van afnemers van Opdrachtgever, gebaseerd op het niet (tijdig) verkrijgen van enige in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst benodigde subsidies en/of toestemmingen.
- De klant vrijwaart Hardwareonderhoud voor alle aanspraken van derden die voortvloeien uit de voor de Klant verrichte werkzaamheden, waaronder begrepen maar niet beperkt tot rechten van intellectuele eigendom op de door de Klant verstrekte gegevens en informatie die bij de uitvoering van de Overeenkomst kunnen worden gebruikt en/of het handelen of nalaten van de Klant jegens derden.
- Indien Opdrachtgever elektronische bestanden, software of gegevensdragers aan Hardwareonderhoud De Klant garandeert dat deze vrij zijn van virussen en defecten.
Artikel 26 - Klachten
- Als de Klant niet tevreden is met de service van Hardwareonderhoud of anderszins klachten heeft over de uitvoering van zijn bestelling, is Klant verplicht deze klachten zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 7 kalenderdagen na de aanleiding die tot de klacht heeft geleid, te melden. Klachten kunnen mondeling of schriftelijk worden gemeld via info@hardwarecare.nl met als onderwerp "Klacht".
- De klacht moet voldoende worden onderbouwd en/of toegelicht door de Klant zodat Hardwareonderhoud kan de klacht behandelen.
- Hardwareonderhoud zal zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 7 kalenderdagen na ontvangst van de klacht, inhoudelijk op de klacht reageren.
- De partijen proberen samen tot een oplossing te komen.
Artikel 27 - Toepasselijk recht
- Over de rechtsverhouding tussen Hardwareonderhoud en Klant wordt beheerst door Nederlands recht.
- Hardwareonderhoud heeft het recht om deze algemene voorwaarden te wijzigen en zal de Klant hiervan op de hoogte stellen.
- In geval van vertalingen van deze algemene voorwaarden prevaleert de Nederlandse versie.
- Alle geschillen die voortvloeien uit of het gevolg zijn van de Overeenkomst tussen Hardwareonderhoud en Opdrachtgever, zal worden beslecht door de bevoegde rechter van de Rechtbank Oost-Brabant, locatie 's-Hertogenbosch, tenzij bepalingen van dwingend recht een andere bevoegde rechter aanwijzen.
Nieuwkuijk, 7 sept. 2023